امروز چهارشنبه  ۲۵ مهر ۱۴۰۳

۱۴۰۳/۰۷/۱۶- ۱۰:۰۲ - مشاهده: ۱۰۲

برگزاری مراسم یادبود سردار مقاومت شهید حسن نصرالله، شهید نیلفروشان و جان باختگان حادثه معدن طبس

مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهید سید حسن نصرالله، شهید نیلفروشان و جانباختگان حادثه معدن طبس با حضور همکاران نمایندگی و جمعی از ایرانیان مقیم در روز پنجشنبه 12 مهر 1403 در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در توکیو برگزار شد.

برنامه‌ای به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره سردار مقاومت شهید سید حسن نصرالله و شهید نیلفروشان و جانباختگان حادثه معدن طبس با حضور همکاران نمایندگی و جمعی از ایرانیان مقیم در روز پنجشنبه 12 مهر 1403 درمحل سفارت جمهوری اسلامی ایران در توکیو برگزار شد.

در ابتدای برنامه آیاتی از کلام الله مجید تلاوت شد و کلیپی از سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با نخبگان و اشاره ایشان به لزوم پایداری و ادامه مسیر علی‌رغم غم از دست دادن شهید نصرالله به نمایش در آمد.

سپس سفیر محترم ج.ا.ا با قرائت آیه «ولا تحسبن الذین قتلو فی سبیل‌الله امواتا، بل احیاء عند ربهم یرزقون» آغاز به سخنرانی کردند. ایشان طی سخنرانی خود با اشاره به مراسم تشییع سردار دلها، خاطر نشان کردند در آن مراسم از اقشار مختلف مردم به پاس مجاهدت‌های شهید سلیمانی به خیابان‌ها آمدند و ابراز احساسات کردند زیرا این شهدا در سمت درست تاریخ ایستادند. سمتی که دفاع از مظلوم چه مسلمان و چه ایزدی نیاز به دفاع دارد. دفاع از آن‌ها را رسالت خود دانسته و ارزش‌های الهی و بشری را برگزیدند.

سفیر محترم در پایان سخنان خود با درود مجدد به روح بزرگ شهدای مقاومت و روح درگذشتگان فاجعه معدن طبس، برای خانواده این عزیزان صبر و شکیبایی مسألت کردند.

سپس رایزن محترم فرهنگی، حجت‌الاسلام ساوادا نماینده جامعه المصطفی در ژاپن و یکی از همکاران نمایندگی به ایراد سخنرانی پرداختند.

در ادامه کلیپی درخصوص معدنچیان جان باخته در حادثه معدن طبس به نمایش در آمد.در نهایت، برنامه با مداحی و ذکر مصیبت توسط دو تن از همکاران سفارت به پایان رسید.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما